Flytting til nye kontorlokaler innebærer stort fokus på valg av møbler, plassering og logistikk. Kildesortering blir enten helt glemt eller sjeldent nevnt. For at det skal bli lettere å huske på avfallshåndtering i prosessen, har jeg samlet noen råd som kan være nyttige, både før og etter at dere flytter.
Flytte til nye kontorlokaler? Slik planlegger du kildesortering og avfallshåndtering
Som driftssjefer flest, er jeg opptatt av at kjøpesentrene jeg har ansvar for går bra og at folk trives. Da spiller faktisk avfallshåndtering en viktig rolle. Selv mener jeg rene omgivelser er en avgjørende faktor for trivsel. Og at 70 er et magisk tall. Det er Storbyens mål for kildesortering. I dette blogginnlegget deler jeg noen erfaringer jeg har gjort i arbeidet så langt, om prosessen rundt nye skilt og merkeprogram, om hva som fungerer og hva som ikke er helt optimalt ennå, i vår avfallshåndtering.
Temaer: avfallsløsninger, miljørapportering, kildesortering på kontor, kjøpesenter
Riktig utstyr må til for å lykkes med kildesortering. Hvis du hadde spurt meg om hva som trengs for å komme i gang, hadde jeg anbefalt deg 4 ting. Kanskje har du dem allerede? Sjekk ut hvilke produkter som er mine favoritter, og hvorfor jeg mener du bør ha dem.
Temaer: kildesortering, kildesortering på kontor
Er du klar for å øke kildesorteringen på kontoret? Og gjøre det innbydende samtidig? Les om hvordan du kan effektivisere sorteringsarbeidet, gi lokalene en ansiktsløftning og fremheve bedriftens miljøprofil – alt på en gang.
Temaer: kildesortering, kildesortering på kontor